SACRIFICE AND JIHAD

bila sorg2 dalam bilik mmg da xleh wat pe la...mlwat assignment..facebook n akhir sekali blog...roomate n kwn semua da balik...first time la duk sorg2 dalam bilik...Insyaallah...xkan ada pape yg berlaku....lagipon bdk utara semua ade..at least x keseorangan kat wing ni...minggu ni ramai lecturer yg xde..bnyak kelas yg dibatalkan dan yg pling penting bnyak assignment yg dihadiahkan...hehe...bila bnyk kelas dbntalkan for sure la bnyak jugak klas ganti..
.lecturer semua berebut2 nak bt klas...Alhamdulillah...walaupun mase sangat pack kami sangat bersyukur ke hadrat Illahi kerana mengizinkan kami untuk menuntut ilmu dalam keadaan yg selesa...Insyaallah result PSPM 1 akan diumumkan pd hari selasa ni..6.12.2011....ngee...da tentulah kami berdebar2..takut pon ad...semua berharap dapat mngekalkan dri dlm PST...doakan kami..klu nk dbndingkan semester 1 dgn semester 2 ni..semester 2 ni lebih mncbr...wktu blajar pon jadi singkat dsbbkan bnyk cuti umum..cikgu2 yg mngajar kuliah mngajar secepat yg mgkin....ade je mase buat klas tambahn...pengorbanan seorg guru...walaupon sdah berkeluarga,...masih sempat memikirkan kami..kejayaan kami...mereka akan memastikan kami faham dgn ape yg diajar..klu tdak...mereka akan fahamkan...kami syg guru2 kami....(^_^)

semester 2 ni da xboleh relax2 mcm semester 2..no more korean drama..:(...tp xpe... setiap kejayaan memerlukan pengorbanan..sama ad sanggup atau pon tdak kite kena lakukan...untuk agama dan bangsa.. dan semestinya mak dan ayah yg bnyk berkorban untuk kami 9 beradik...alhamdulillah pengorbanan mereka tidak sia2...anak2 bujangnya semua da bekerja..akk di universiti...semuanya jauh d utara...adik2 kat sni mnjd tanggungjawab ak...walaupon mereka xmerasa ape yg akk dan abg2 mereka rasekan dr kecil....nikmat kesusahan semasa kecil... dulu sekolah rendah..pergi n blik sekolah jalan kaki...duit blanja 40 sen sehari..ksut konyak pon tkut nk bgtau mak ayh..sbb dulu harga getah kurang..lgpon mak dan ayah mngmbil upah dr kbun org...kami xde kebun sendri..tp adik2 aku yg mnje ni..pergi balik sekolah ad yg ambil...duit blanja seringgit sehari..xsmpai setahun da dpt kasut baru..hehehe..bila sekolah menengah...lpas slat subuh da tunggu bas...mgrib bru smpai rumah...Alhamdulillah..nikmat kesusahan yg Allah berikan tu mengajar kami erti kehidupan...kehidupan yg amat bermakna..kami sangat bersyukur dgn nikmat itu...

rindunye pd keluarga...hehe...aku hanya berharap adik2 aku tdak lupa tanggungjawab mereka terhadap keluarga...dan aku berharap jika Allah izinkan aku untuk menruskan sem 2 ni...aku ingin mlakukan yg terbek..bkn untuk dri tapi untuk mak dan ayah..aku ingin mereka merasa kejyaan aku...aku ingin mereka bahagia...dan hanya dgn keizinan Allah aku dpt mlakukan semua ni..klu aku sndri xmrubahnya,,spe lg kan...

"Ya Allah tetapkan lah hatiku untuk menuntut ilmu hanya kerana-MU dan hanya dijalan yang ENGKAU redhai...Amin...Insyaallah.."

TETAPKAN HATI ANDA..UBAHLAH DIRIMU KEARAH KEBENARAN...BUKAN KEMUNGKARAN..INSYAALLAH...ALLAH SENTIASA DISISIMU..



Comments

Popular posts from this blog

::Menjejak Cinta Illahi::

maaf..

SAYA FOLLOW U, U FOLLOW ME