BATTLE AND EFFORT

bukan nak merungut, bukan nak mengadu tapi just nak cerita..hehehe...
semester 2 ni sangat mencabar...ape yg kite perlukan kekuatan dalam diri...nak kate ramai xla jugak....few of us yg da surrender dalam first week untuk semester 2 n apply ke tempat lain...dan alhamdulillah...ramai yang dapat tawaran ke SPA...Semoga Allah memberkati mereka...dan 2 dari nya adalah sahabat aku dekat wing ni...baru dapt tahu tadi..sebelum pergi ke dk 1 untuk discussion dgn group sebelum present esok...afy dan ina... honestly I will miss them...dan aku rase bersyukur sbb sahabat2 aku ni berasal dari melaka....
insyaallah..peluang untuk jumpa tu ada... seorang sahabat karib aku dalam bilik aku sendiri cuti seminggu sebb chiken pox... kesian dy...aku sorg2 dalam bilik....kesepian..huhu...x la sepi mana pun cume sunyi la sbb xde org nak berborak kan...alhamdulillah .. mira dah sembuh dari luka2 akibat accident mase cuti semester yg lepas...minggu lepas aku ke kuliah seorg dri tapi minggu ni kena duduk dalam bilik sorg2...huhu...xpela..Allah nak bagi aku rase kan macamane hidup sendirian...bukanlah bermakna aku xde kawan..kawan tu ada...cume masing2 banyak kerja yg ingin di uruskan...masing2 sibuk dgn urusan masing2....  aku sendri mmbusykan dri dgn homework and tugasan yg diberi oleh pensyarah...

semester 2 ni banyak cuti..that mean banyak jugalah kelas ganti and kelas tambahan..sbb semester walaupun subjek teras da berkurang....kami banyak projek yg kena siapkan...2 weeks from now we need to finish our product...kami kena siapkan product ciptaan sendiri dan siapkan pamplet....dan 6 weeks from now we need to finish our project...dua2 assignment ni under bahasa inggeris..project tu tesis la... n coming soon.. result PSPM...selasa ni Insyaallah...mohon sahabat doakan aku agar aku dapat kekal dalam program satu tahun ni..insyaallah...

kesibukkan 2 minggu ni buat aku rindu pada nasi...hehe..xsempat nak pergi kafe dalam erti kata lain..malas...malas untuk beratur..mlas untuk menunggu...duduk dalam bilik makan roti dgn air...time ni lah kite bersyukur dengan apa yg kite ad... 1 jam dekat kafe bole siapkan tutor matematik tau...bukan la nak kate mase tunggu kat kafe tu xle buat tapi disebbkan tumpuan tu akn lari...org ramai..bising...xdapat nak focus...

after presentation esok aku nak tumpukan pada penghasilan product  and project plak.... hari sabtu aku akan attend kursus pengurusan jenazah...mudah-mudahan semuanya akan berjalan dgn lancar....insyaallah..amin..

APA YANG AKU NAK INGATKAN PADA SAHABAT2... PERTEMPURAN ITU XAKAN HABIS DENGAN ANGAN-ANGAN DAN OMONG KOSONG...PERTEMPURAN ITU AKAN TAMAT PABILA KITA SENTIASA BERUSAHA TANPA MENGALAH DAN MENJAGA AMAL IBADAT KITA..INSYAALLAH..PERTEMPURAN ITU AKAN DISUDAHI DENGAN PELBAGAI NIKMAT...APABILA MEMPEROLEHI NIKMAT TERSEBUT BERSYUKURLAH KERANA NIKMAT ITU HANYA PINJAMAN BUKAN KEKAL MILIK KITA....

ALWAYS BELIEVE..ALLAH IS ALWAYS WITH US.. (^_^)
NEVER QUIT! ALWAYS AIM HIGH...

Comments

Popular posts from this blog

::Menjejak Cinta Illahi::

maaf..

SAYA FOLLOW U, U FOLLOW ME