Redha dengan ketentuan-NYA

sebagai manusia biasa.. kita akan sentiasa mencari jalan yang terbaik untuk mencapai segala yang kita impikan..
sememangnya kita nak jadi seseorang yang sempurna di sisi Allah.. tapi kita tak boleh.. sebab tak ada manusia yang sempurna di muka bumi ini...kita hanya menjadi sempurna dengan cara kita sendiri sebagai hamba Allah..
namun, kita hanya boleh berusaha untuk menjadikan diri kita dalam kalangan yang terbaik di sisi Allah.. untuk itu.. Allah akan menguji keimanan dan ketakwaan kita kepada-NYA... pelbagai dugaan dan cabaran yang kita perlu hadapi.. dalam me
nghadapi semua tu.. kita kena sabar dan kuat.. Yakin kepada-NYA sentiasa..
berdoa agar kita mempunyai kekuatan diri dan kesabaran yang utuh untuk menghadapi semua tu.. dalam menempuhi kehidupan yang penuh onak dan duri.. pelbagai ragam akan kita temui.. semuanya dalam luar jangkaan kita... semua itu ketentuan dari-NYA.. siapa kita untuk mempersoalkannya??? kita hanya perlu bersyukur dengan apa yang terjadi.. ada betul kata sahabat kita.. mungkin ada hikmah disebalik apa yang terjadi.. kita akan lebih kenal dunia... xsemua yang baik itu baik.. dan x semua yang nampak jahat itu jahat... itu hanya topeng luaran yang perlu kita selidik.. yang perlu kita terokai.. itulah cabaran untuk kita.. sentiasa mengenal dengan baik orang disekeliling kita... kata orang.. dont judge a book by its cover.. xsemestinya sesuatu yang cantik itu adalah cantik.. dan yang buruk itu adalah buruk.. kita dilahirkan dengan kelebihan yang tersendiri.. dan hanya kita yg boleh mengolah kelebihan itu mengikut citarasa kita.. tapi olahan kepada sesuatu yg baik dan bermanfaat atau sebaliknya?? itulah kegunaan akal yang diberi oleh Maha Bijaksana dan ilmu yang kita pelajari selama ini.... segala yang berlaku itu ada hikmahnya tersendiri.. ambil lah pengajaran bagi setiap peristiwa itu.. jangan mengalah dan jangan mudah berputus asa.. sentiasa redha dengan ketentuan-NYA buat kita.. semua itu ada hikmahnya,,..just smile and bersyukurlah dengan apa yang berlaku...(^_^)




Comments

Popular posts from this blog

::Menjejak Cinta Illahi::

maaf..

SAYA FOLLOW U, U FOLLOW ME